دستگاه جوش اینورتر به نوعی از دستگاه جوش می گویند که از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار می باشد که منبع تغذیه ان توانایی فراهم آوردن جریان بالا برای جوشکاری می باشد. کابل برق ورودی دستگاه جوش اینورتر از تک فاز دو رشته برای جریان 220 ولت شهری AC می باشد که این جریان AC توسط یکسری از سوئیچ به جریان متناوب DC تبدیل می شود مقدار جریان خروجی وولتاژ دستگاه جوش اینورتر قابل تنظیم می باشد و در طول فرایند جوشکاری توسط ولوم آمپر خروجی دستگاه جوش کنترل می شود. دستگاه جوش اینورتر از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته است و نسبت با دستگاه جوش ترانسفورماتور بسیار کم حجم و سبک و همچنین مصرف برق بسیار کمتری دارد.

عملکرد دستگاه جوش اینورتر برق شهر که می تواند به صورت سه یا تک فاز باشد ابتدا توسط HZ 60 – 50  با فرکانس AC در این منابع تغذیه، برق ورودی KHz تبدیل و سپس به واحد اینورتری دستگاه وارد می گردد و به جریان متناوب موج مربعی با فرکانس بالا (DC) تغییر می یابد، و پس از عبور از مبدل های هسته ی فریتی جریانی تولید می گردد که پس از یکسو سازی و عملیات فیلترینگ و تبدیل آن به جریان مستقیم برای جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات ایمنی استفاده از دستگاه جوش اینورتر

جوشکاری قوس الکتریک در حقیقت یک مدار برقی با شدت جریان بالا است که در صورت لمس این مدار و قرار گرفتن در میان آن باعث شوک الکتریکی شدید و حتی مرگ میشود. بنابراین توصیه میگردد ضمن توجه به این نکته در هنگام جوشکاری حتما از دستکش مناسب استفاده نمایید.

اشعه حاصل از ذوب شدن الکترود میتواند باعث آسیب به چشم و حتی سوختگی پوست شود؛ حتما از ماسک و لباس مناسب استفاده گردد.

در هنگام ذوب الکترود به دلیل سوختن لایه محافظ، میزان قابل توجهی دود و گاز ایجاد میشود که میتواند در محیط های بسته باعث مشکلات تنفسی گردد.

از این نوع جوش در محیط هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد و همچنین به دلیل پرتاب شدن جرقه حین جوشکاری؛ در مجاورت اشیا قابل اشتعال، استفاده نکنید.

About the author

babak1410@yahoo.com

Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.

Related Posts

نقش استفاده از متر و تراز لیزری در ساخت و ساز

همه می‌دانیم که کشورمان روی گسل‌های متعددی قرار گرفته که...

تراز لیزری نوا

امروزه براي كنترل دقیق هم راستايي و همچنين هم تراز...

کمپرسورها

کُمپرِسورها یا فشارنده‌ها می‌توانند برای فشرده کردن گاز یا مایعات...

کاربرد برس های سیمی

فرچه های سیمی صنعتی بدلیل داشتن سیم های بهم بافته...

Leave Your Comment